Chcesz wprowadzić oszczędność w swojej firmie? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę

Grudzień 27, 2016

Oszczędności przydają się w każdej firmie. Chcesz wprowadzić je również w swojej? Zapoznaj się z naszymi podpowiedziami. Są w 100% sprawdzone.

Rodzaj wprowadzonych do firmy oszczędności zależy przede wszystkim od branży, w której Ty, jako przedsiębiorca się poruszasz. To skomplikowane zagadnienie i nie na wszystkim oszczędzać można, ale istnieją sposoby na tyle uniwersalne, że każdej firmie zapewnią kilka dodatkowych groszy.

Płać za to, z czego korzystasz

Ile razy zdarzyło Ci się zostawić włączony komputer na noc, kiedy wychodziłeś późno z biura? A niezgaszone światło w toalecie – to norma, nie? Diabeł tkwi w szczegółach, więc jeśli rzeczywiście chcesz podjąć się oszczędzania, zacznij od drobnych rzeczy. Wyrób w sobie nawyki, które pozwolą Ci na kontrolowanie takich sytuacji, a prąd i ogrzewanie? To rachunki nienależące do najtańszych, więc różnicę zauważysz już w ciągu pierwszych miesięcy.

Działaj najbardziej mobilnie, jak się da

Tona faktur przerzucanych z jednego biurka na drugie? To koszmar – zarówno w kwestii porządkowej, jak i finansowej. Przedsiębiorco, żyjesz w rzeczywistości, w której bycie online stało się normą, a mobilność domeną każdego biznesmena – korzystaj z tego.

Tradycyjne faktury zamień na te wirtualne, a zamiast drukować setki dokumentów, umieść je na Dropboxie. Dopóki będziesz pamiętał, by zabezpieczyć to wszystko co najmniej jedną zewnętrzną kopią, wszystko będzie w porządku i nawet awaria całego komputerowego systemu tego nie pokona.

Współpracuj z zewnętrznymi firmami

W pojedynkę nie da się podbić świata. Zasada ta prawie idealnie odnosi się do biznesu, w którym współpraca z zewnętrznymi podmiotami jest nie tylko szansą na poszerzenie handlowych granic, ale również niemałą optymalizację kosztów.

Sprzątanie zleć miejscowej firmie, a prowadzenie księgowości oddaj w ręce księgowej, z pomocy której korzystali już Twoi znajomi. (o księgowości w firmie przeczytasz w naszym poprzednim artykule: Jak księgować, żeby nie zwariować? Podpowiadamy, jaka księgowość będzie najlepsza dla Twojej firmy )

Nie zmniejszaj wynagrodzenia, ale zmień umowę

Pracownicy to podstawa każdej większej firmy. Warto, by zatrudniani przez Ciebie ludzie byli zadowoleni z otrzymywanych płac i warunków, w jakich działają. Zwróć jednak uwagę, że nie w każdym przypadku umowa o pracę jest koniecznością. Jeśli masz taką szansę i jeśli Twoi pracownicy mogą wykonywać swoje obowiązki bez stałej umowy, postaw na umowę o dzieło lub zlecenie.

W tym miejscu jednak uważaj, by nie nadepnąć na minę w postaci zbyt ryzykownych i odważnych kroków. Utrata reputacji właściciela i strata najlepszych pracowników to przecież nic dobrego, nie? Oszczędności oszczędnościami, ale priorytety powinny pozostać na swoim miejscu.

Powiązane artykuły